Kalaznó Község Önkormányzati Képviselő-testületének 1/2021. (I.18.) önkormányzati rendelete
az önkormányzat és az irányított költségvetési szervek kiadási előirányzatainak készpénzben történő teljesítéséről
2021-01-19-tól
Kalaznó Község Polgármestere a katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló 2011. évi CXXVIII. törvény 46. § (4) bekezdésében kapott felhatalmazása és a 478/2020. (XI.3.) kormányrendeletben foglaltak értelmében,
Kalaznó Község Önkormányzatának Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 109. § (6) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésében meghatározott feladatkörében eljárva, Kalaznó Község Önkormányzata és az irányított költségvetési szervek kiadási előirányzatainak készpénzben történő teljesítésének szabályairól a következő rendeletet alkotja.
A rendelet hatálya
1. §
A rendelet hatálya Kalaznó Község Önkormányzatára (továbbiakban: Önkormányzat) és annak irányítása alatt álló költségvetési szervekre terjed ki.
A készpénz felhasználás szabályai, esetei
2. §
A bevételek beszedésekor, a kiadások teljesítésekor készpénzkímélő fizetési módokat kell alkalmazni. A kiadások készpénzben történő teljesítésére csak jelen rendeletben szabályozott esetekben kerülhet sor.
3. §
(1) Az Önkormányzat és irányított költségvetési szervek az alábbiakban részletezett esetekben, szükség szerint és indokolt mértékben készpénzt vehetnek fel házipénztárukba:
- készlet, kis értékű tárgyi eszköz beszerzése,
- tartós tárgyi eszközök beszerzése indokolt esetben (a polgármester, vagy a költségvetési szerv vezetőjének indokolt esetben adott előzetes egyedi engedélye alapján),
- kiküldetési kiadások,
- reprezentációs kiadások,
- kisösszegű szolgáltatási kiadások,
- karbantartással, működtetéssel kapcsolatos kiadások,
- vizsgáztatási díjak,
- társadalom- és szociálpolitikai juttatások, ellátottak pénzbeli juttatásai,
- vásárlási előleg (élelmiszer, üzemanyag) 30 napon belüli elszámolási kötelezettséggel,
- havi ellátmányok összege,
- államigazgatási eljárásokkal kapcsolatos díjak,
- postai szolgáltatás, kézbesítés költségei,
- munkavállalók nem rendszeres személyi juttatásai, amennyiben az érintett munkavállaló kérése alapján a költségvetési szerv pénzkezelési szabályzatában erre felhatalmazott személy a kifizetést engedélyezi (pl.: bérlettérítés, foglalkozás-egészségügyi vizsgálat, útiköltség, parkolási díj stb.)
- eseti megbízási díjak,
- közfoglalkoztatottak juttatásai,
- az önkormányzat és intézményei rendezvényeivel kapcsolatos kiadásai,
- készpénzelőleg,
- képviselő-testület által nyújtott támogatások,
- egyéb a költség-haszon elvét figyelembe véve banki utalás nem kedvező kifizetések.
gazdasági eseményenként, illetve tranzakciónként legfeljebb (bruttó) 500 ezer Ft értékben, továbbá a társadalom- és szociálpolitikai juttatások, az ellátottak pénzbeli juttatásainak készpénzben kifizetendő összegére.
(2) Az Önkormányzat a készpénzes kifizetések teljesítése céljából a Hivatal épületében házipénztárt működtet.
(3) A házipénztárban a megfelelő mennyiségű és címletű pénzeszköz folyamatos rendelkezésre állásáért a Pénzügyi Iroda személyi állományába tartozó pénztáros felelős. A készpénzállomány feltöltéséről a pénztáros gondoskodik.
(4) A pénztáros a házipénztár készpénzzel való feltöltését közvetlenül az Önkormányzat folyószámlájáról történő pénzfelvétellel kell megoldani. Önkormányzat esetén az Önkormányzat folyószámlájáról, Hivatal esetén a Hivatal számlájáról, intézmények esetén az adott intézményi számláról, pályázat esetén az adott pályázati alszámláról.
4. §
Munkabér, megbízási díj, egyéb személyi jellegű kifizetés készpénzben történő teljesítésére csak rendkívül indokolt esetben kerülhet sor.
5. §
A házipénztárból felvett készpénzelőleggel a készpénzt felvevőnek el kell számolnia az Önkormányzat és az irányított költségvetési szervek mindenkor hatályos pénzkezelési szabályzatában meghatározottak szerint.
Záró rendelkezések
6. §
Ez a rendelet a kihirdetés napját követő napon lép hatályba.
Frei-Kovács Mónika | Tokainé dr. Mézes Mária |
polgármester | jegyző |
Záradék:
A rendelet kihirdetve 2021. január 18. napján
Tokainé dr. Mézes Mária
jegyző